Teknoloji

Seçim Sürecinde 150 Milyon TL Üzerinden Dijital Reklam Harcaması

Meta ve Google’ın açıkladığı bilgilere göre 2023 seçim döneminde dijital reklama 150 milyon TL’den fazla harcama yapıldı. Bu reklam harcamalarının değerli bir kısmının Instagram ve Facebook üzerinden gerçekleştirildiğini belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan Youtube reklamlarının siyasi dijital reklam harcamalarından yaklaşık yüzde 29 pay aldığını söyledi.

Geniş bir kitleye doğrudan ulaşabilmesi, içerik yönetimi, analiz ve ölçümleme özellikleri nedeniyle tercih edilen dijital pazarlama stratejileri, 2023 seçim sürecinde de partilerin ve başkanların gözdesi haline geldi.

Seçmenlere daha hızlı ve etkin bir şekilde ulaşmanın en etkili yollarından biri olduğunu belirten, Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Son dönemde parti ve liderlerin yanı sıra markaların seçmene doğrudan ulaşmak için dijital reklam stratejilerini tercih ettiğini görüyoruz. Google ve Meta’nın paylaştığı verilere göre 2023 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilliği seçimlerinde dijital reklama toplamda 150 milyon TL’nin üzerinde harcama yapıldı. İkinci tur seçim sürecinde bu sayının daha da artacağını düşünüyoruz. Bu süreçte partilerin ve liderlerin doğrudan içerikli reklamlarla etkileşimlerini artırdığını görüyoruz. Özellikle programatik reklamlar, görüntülü reklamlar, görüntülü reklamlar ve banner reklamlar, kişi ve ilgi alanlarına göre nokta nokta hedefleme ile dijital reklamcılık faaliyetlerini sürdürdüler. Spotify, Carnival gibi mecralarda bire bir sesli reklamlarla yer alarak yüzde 7’lik pay elde edildi.

Seçmenle iletişime geçmek ve geri bildirim almak açısından dijital pazarlama araçlarının büyük avantaj sağladığını belirten, Kaplan, “Sosyal medya, adayların seçmenlerle doğrudan etkileşime girebileceği, soruları yanıtlayabileceği ve onların telaşıyla başa çıkabileceği bir platform sağlıyor. Bu etkileşimler, seçmenlerle daha yakın bir bağ kurulmasına yardımcı olur ve seçim kampanyasını daha kişisel hale getirir. Dijital pazarlama araçları, demografik, coğrafi ve ilgi alanına dayalı bilgilere dayalı olarak hedeflenen seçim bölgelerini belirlemek için kullanılabilir. Bu şekilde, adaylar kampanyalarını optimize edebilir ve seçmenlerin ilgi alanlarına, yaşlarına, bölgesel konumlarına veya diğer demografik özelliklerine göre daha etkili bir şekilde bağlantı kurabilir. Örneğin rastgele bir spor haberini okurken partinin ve başkanların sporla ilgili vaatlerine denk gelebilirsiniz” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-imranli.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu